Разрешените подобрители, овкусители и консерванти, използвани в храните, увреждат човешката ДНК. Това сочи оповестено днес изследване на Лабораторията по молекулярна генетика към Института по молекулярна биология на БАН, цитирано от КРОСС.
В лабораторията са изследвали 12 от т. нар. "Е-та" в храните, каза ръководителят ѝ доцент Георги Милошев. Само едно от изследваните вещества не оказва никакво влияние върху ДНК:
Тези вещества, въпреки че са с ниска концентрация, предизвикват увреждане. Позволените концентрации, които се слагат, бяха 100, дори 1000 пъти по-високи, отколкото би трябвало да бъдат.
Дори не е нужно да има натрупване на веществата след дълготрайна употреба на съответния продукт, коментира ученият:
Еднократното въздействие показа, че концентрацията на някои от веществата, например натриев нитрит, който се добавя в месата и в колбасите, трябва да бъде 1000 пъти по-ниска от тази, която е разрешена.
Според учените много малко издания се съгласяват да публикуват резултатите от такива изследвания, въпреки че методът е достатъчно прецизен.
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Делфин и Ахтопол, общ.Царево, в края на ...
бТВ Синема 16 август 21:00ч.
Режисьор: Робърт Абел и Пиер Адидж.
В ролите: Елвис Пресли.