Социалното министерство публикува за обществено обсъждане промяната, с която допълнителното заплащане за час нощен труд от началото на следващата година да е не по-малко от 1 лев.
Сега минималната ставка е 25 стотинки на отработен час за времето между 22.00 часа и 6.00 часа сутринта.
0,15 на сто от минималната заплата да е минималната ставка за положен през нощта труд, но не по-малко от един лев на час е предлаганата промяна в наредбата за формиране на трудовите възнаграждения.
В мотивите е посочено, че сегашният размер от 25 стотинки не е променян от 2007 година. От тогава до днес обаче минималната заплата е увеличена 3,4 пъти.
Освен това по данни на ЕВРОСТАТ за периода 2008-2019 година индексът на потребителските цени нараства с 26%, което обезценява заплащането.
От социалното министерство посочват, че няма пречка там, където в колективните трудови договори е заложен по-висок размер от един лев, той да продължи да се изплаща.
19min.media си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Американският гигант в областта на ...
бТВ Синема 11 ноември 21:00ч.
Режисьор: Зак Снайдър
В ролите: Хенри Кавил (в ролята на Кларк Кент / Супермен), Ейми Адамс (Лоис Лейн), Майкъл Шанън (Генерал Зод), Даян Лейн, Ръсел Кроу и Кевин Костнър
Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:
- Какво значи това?
Той:
- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.
Тя:
- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!
Не позволявайте на чуждите настроения да влияят на